بوتانول-استون-اتانول

بوتانول مرک- با توجه به مصرف روزافزون انرژی در جهان و توسعه فنّاوری و فعالیت‌های انسانی و گستره‌ی استفاده از سوخت‌های فسیلی که منجر به بروز مشکلات عدیده‌ی اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی نظیر امنیت انرژی، تغییرات اقلیمی و بیماری‌های انسانی شده است.

ازاین‌رو جست‌وجو منابع تولید انرژی‌های تجدید پذیر به‌شدت افزایش‌یافته است. سوخت‌های زیستی تولیدی با استفاده از فرآیندهای بیولوژیکی توجه زیادی را در دنیا به خود معطوف کرده است.

سهم بوتانول و دیگر سوخت های تجدیدپذیر

به‌عنوان‌مثال موسسه تحقیقات سوخت‌های زیستی اروپا اذعان داشته است که تا سال 2030 سهم سوخت‌های زیستی به‌عنوان سوختی مصرفی صنعت حمل‌ونقل به 25% افزایش خواهد یافت.

بوتانولhttps://www.avecinashimi.com/product/%d9%85%d8%aa%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%84-methanol-106007/

همچنین آمریکا با توجه به مأموریت خود برای استقلال از سوخت‌های فسیلی نیاز به افزایش استفاده از سوخت‌های تجدید پذیر به بیش از 36 میلیارد گالن در سال 2022 را دارد.

مدیریت ملی انرژی چین نیز اعلام کرده است: تولیدات اتانول و بیودیزل می‌بایست تا سال 2020 به ترتیب به 4 و 2 میلیون تن افزایش پیدا کند.

ویژگی ها و اهمیت الکل های سوختی

الکل‌های اولیه نظیر متانول، اتانول و بوتانول سوخت‌های زیستی رایج هستند. متانول به‌صورت عمده از ذغال سنگ و گاز متان تولید می‌شود.

در مقایسه با متانول، اتانول توجه بیشتری را با توجه به تجدید پذیری، سمیت کمتر و چگالی انرژی بالاتر به خود معطوف کرده است. برهمین اساس اتانول رایجترین سوخت جایگزین برای استفاده در موتورهای احتراق داخلی در آمریکا، برزیل و آفریقای جنوبی می‌باشد.

اخیرا بوتانول توجه بیشتری را باتوجه به مزایایی که نسبت به سایر الکل‌ها دارد به خود جلب کرده است. به‌عنوان‌مثال بوتانول دارای درجه حرارت اشتعال پایین‌تری است که باعث می‌شود راحت‌تر بسوزد.

مزیت بوتانول

بوتانول می‌تواند بدون جداسازی فاز، با سوخت‌های پایه مخلوط شود که این اجازه می‌دهد بتوان با استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات موجود به پخش این نوع سوخت پرداخت. همچنین بوتانول دارای خاصیت خوردگی و تبخیر کمتر و توانایی آزاد کردن انرژی بیشتری در واحد جرم هست.

بوتانول به‌عنوان یک سوخت زیستی جایگزین ویژه در موتورهای احتراق داخلی نشان داده‌شده است. فرآیند مهندسی تخمیر، استون-بوتانول-اتانول یک تکنیک خاص برای تولید بوتانول زیستی می‌باشد.

اگرچه که هزینه‌ی بالا و مصرف انرژی اضافی فرآیند بهبود تولید بوتانول زیستی از تبخیر محلول واسطه، مانع کاربرد در مقیاس بزرگ آن می‌شود. این نتیجه باعث توجه بیشتر به بررسی پتانسیل ABE(Acetone-Buthanol-Ethanol) به‌عنوان یک سوخت زیستی جایگزین می‌باشد.

تولید ABE و احتراق آن در موتورهای احتراق داخلی به‌صورت گسترده بررسی‌شده است؛ اما این مطالعات تاکنون به‌ندرت باعث افزایش درک و محبوبیت استفاده از ABE شده است.

دستاورد مقاله

در مطالعه انجام‌شده توسط دانشمندان دانشگاه علوم مهندسی چانگشاهونان نشان داده‌شده که ABE جایگزین بهتری برای گازوییل و سوخت دیزلی با توجه به فرآیند تولید دوست دار محیط‌زیست و پتانسیل بهبود کارایی انرژی و کاهش انتشار آلاینده‌ها می‌باشد.

منبع مقاله: مجله FUEL شماره 242 سال 2019

برای اطلاع از موجودی،

قیمت روز محصول

و همچنین مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

021-55436249

09194568768

09196394325

پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه 9 الی 17 و پنج شنبه 9 الی 13:30

Call us