خواص روغن آرگان

 دانه روغن آرگان از مراکش می آید و در کشور ما کاربردهای بسیار زیادی دارد. تقریبا در تمام دنیا از روغن آرگان اصل استفاده می نمایند. در طبخ غذا تا محصولات درمانی آرایشی از این روغن استفاده می شود. بسیاری از خانم ها از اثرات فوق العاده خوب و مفید روغن آرگان باخبر هستند، زیرا این روغن در محصولات زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است. روغن آرگان به عنوان طلای مایع در بین افراد محبوب است. جالب است بدانید که روغن آرگان پرفروش ترین روغن در دنیا است. این روغن جادویی اثرات بی نظیر و شگفتی برای پوست و مو دارد. این روغن کاملا طبیعی و کاربردی است و از هسته درخت آرگان به دست می آید. درخت آرگان هم درختی بومی در مراکش می باشد. به گونه ای که این نوع روغن خالص به عنوان سمبل کشور مراکش شناخته می شود.

خواص روغن آرگان

روغن آرگان از چه موادی ساخته شده است؟

طبق یافته ها و تحقیقاتی که انجام شده، خواص روغن آرگان نسبت به روغن زیتون بسیار بیشتر است. این روغن از دانه های آرگان استخراج شده است و مقادیر فراوانی از ویتامین ها‌، مواد معدنی، اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، لینولئیک اسید و آنتی‌اکسیدان در آن وجود دارد.

تمامی این ویتامین ها و مواد معدنی باعث می شوند تا روغن آرگان کمک شایانی به هیدراتاسیون و نرمی مو، صورت، بدن و ناخن‌ها نماید. روغن آرگان با داشتن ویتامین ای نقش حفاظتی برای پوست و مو دارد. یکی از مهم ترین کاربردهای روغن آرگان برای پوست حفاظت از آن در برابر اشعه ماوراءبنفش و رادیکال های آزاد است. روغن آرگان اصل را می توان به عنوان یک آبرسان خوب برای پوست استفاده کرد. اگر دارای موهای خشک و شکننده دارید، روغن آرگان معجزه ای برای درمان موهای شما است. در محصولات آرایشی بهداشتی هم به طور قابل توجهی از روغن آرگان استفاده می‌شود.

خواص روغن آرگان برای مو

بسیاری از خانم های باسلیقه  مرتب از روغن آرگان برای سلامت موهای خود استفاده می نمایند. قطعا روغن مو های بسیار زیادی وجود دارد، اما روغن آرگان در بین همه آنها حرف اول را می زند. اگر شما هم تمایل به داشتن موهای پرپشت، مرتب و سالم دارید، حتما باید در روتین مراقبت های مو از روغن آرگان استفاده کنید. همانطور که می دانید موها تاثیر بسزایی در اعتماد به نفس و حتی ظاهر افراد دارند. در نتیجه مراقبت از آنها را باید جدی بگیرید. همانطور که می دانید موها ممکن است در اثر استفاده از سشوار، اتو مو و رنگ مو دچار آسیب شوند، در نتیجه حفاظت و رسیدگی از آنها بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

  • درمان شوره سر

انواع آنتی اکسیدان های مفید و هم چنین ویتامین ای در این نوع روغن وجود دارد. روغن آرگان را می توان به عنوان مرطوب کننده برای پوست و مو استفاده کرد. در نتیجه این نوع روغن شوره ها و پوسته های سر را از بین می برد. به مرور زمان ویتامین های روغن آرگان بخصوص ویتامین ای به پوست سر شما می رسد و عملکرد حفاظتی آغاز می شود و درمان انجام می شود.خواص روغن آرگان برای مو

  • درمان ریزش مو با روغن آرگان اصل

یکی از دغدغه های اصلی افراد، ریزش مو است. بسیاری از مردم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. ریزش مو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و در هر فردی علت ریزش بسیار اهمیت دارد. شما به کمکم روغن آرگان اصل می توانید تا حد بسیار زیادی از ریزش مو جلوگیری نمایید و آن را کنترل کنید. آقایان می توانند برای رشد ریش های خود از روغن آرگان خالص استفاده نمایند. توجه داشته باشید که حتی روغن آرگان برای ابروها هم بسیار مفید عمل می کند.

  • نرم و لطیف کنندگی موها با روغن آرگان

پس از حمام حتما باید از نرم کننده استفاده کنید تا موهای شما دچار آسیب نشود. اگر تمایل به استفاده از مواد شیمیایی ندارید، روغن آرگان اصلی یکی از بهترین گزینه ها است. وزی و خشکی موها با روغن آرگان به خوبی گرفته می شود. روغن آرگان به منظور پیشگیری از موخوره هم کاربرد دارد. برای داشتن موهایی براق و درخشان بعد از هر بار حمام، دو الی سه قطره روغن آرگان را بر روی کف دست خود بریزید و به ساقه موهای خود بمالید.

  • محافظت از موها در برابر سشوار

بسیاری از افراد از سشوار و یا اتو مو برای خشک کردن و حالت دادن موهای خود استفاده می نمایند. باید بدانید که حرارت خود عامل ایجاد خشکی و شکنندگی موها است. روغن آرگان دیگر اجازه خشکی و اثرات مخرب ناشی از حرارت را نمی دهد. تنها کافی است تا قبل از استفاده از ابزار حرارتی، روغن آرگان را بر روی ساقه موهای خود بزنید و ماساژ دهید. سپس موهای خود را شانه کنید تا روغن به تمام موهای شما اصابت کند.

  • مراقبت از مو در برابر اشعه خورشید

همانطور که می دانید خورشید دارای اشعه ماوراءبنفش است. این اشعه تاثیرات نامطلوبی بر روی پوست و مو می گذارد و آسیب هایی به آنها وارد می نماید. قطعا روغن آرگان به عنوان یک محافظت کننده در برابر اشعه خورشید عمل می کند.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو

در موردخواص روغن آرگان برای مو به شما توضیح داده ایم، حال می خواهیم بدانیم که چطور باید از این روغن برای موها استفاده کرد؟

ابتدا استحمام کنید و موهای خود را با شامپو و نرم کننده به خوبی بشویید. سپس موهای خود را با حوله کمی خشک کنید تا آب آن گرفته شود و حالت مرطوب داشته باشد. روغن آرگان را به دست های خود بزنید و به هم بمالید. سپس روغن آرگان اصل را به تمامی ساقه های مو خود بزنید تا پخش یکنواختی داشته باشد.

مقدار روغن آرگان هم بستگی به حجم، طول و ضخامت موهای شما دارد. شروع به مالیدن روغن از قسمت های میانی تا انتهای موها نمایید و روی نواحی وز و خشک روغن بیشتری بمالید. توجه داشته باشید که از مالیدن مستقیم روغن به پوست سر خودداری کنید، زیرا می تواند موهای شما را حسابی چرب نشان دهد. برای پخش کردن یکنواخت روغن بر روی موهایتان از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید.

خواص روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان دارای عناصر طبیعی است، در نتیجه برای سلامت پوست و هم چنین جلوگیری از بروز اختلالات پوستی بسیار مفید واقع شده است. در ادامه به بررسی برخی از خواص روغن آرگان برای پوست می پردازیم.

  • جوانسازی پوست

روغن آرگان نقش موثری در پیشگیری از پیری دارد. این روغن گیاهی در جوانسازی پوست هم بسیار موثر عمل می کند. روغن آرگان خالص و اصل باعث آبرسانی پوست شده و در نهایت بافت پوست را صاف و جوان می کند. به همین علت امروزه بسیاری از برندهای لوازم آرایشی در محصولات خود از روغن آرگان استفاده می نمایند.

  • نقش ترمیم کنندگی

در برخی از کشورها مانند شمال آفریقا از این روغن گیاهی برای درمان عارضه های پوستی استفاده می نمایند. در واقع این روغن دارای خاصیت ضد عفونتی و ضد التهابی است و ترمیم کنندگی زخم های پوستی بسیار موثر است. روغن آرگان باعث افزایش خاصیت کشسانی در پوست می شود. در نتیجه ترک های ایجاد شده در پوست را به علت های مختلف اعم از بارداری، چاق و لاغر شدن  را به مرور زمان از بین می برد.

خواص روغن آرگان برای پوست

  • مرطوب کننده پوست

یکی دیگر از خاصیت های روغن آرگان استفاده آن به عنوان مرطوب کننده پوست است. ویتامین ایدر این روغن به فراوانی یافت می شود. در نتیجه روغن آرگان جزء بهترین روغن ها برای پوست است. به همین منظور در تولید بسیاری از لوسیون ها و صابون های پوستی از روغن آرگان استفاده می شود. در ادامه این مطلب به بررسی خواص روغن آرگان برای لک صورت می پردازیم.

خواص روغن آرگان برای لک صورت

لک صورت هم یکی از چالش ها برای بسیاری از افراد است. خوشبختانه روغن ارگان روغنی طبیعی و موثر برای از بین بردن لک صورت است. روغن آرگان به علت دارا بودن ویتامین ای و اسیدهای چرب مفید، باعث تنظیم تولید ملانین های پوستی می شود. روش دیگر این محصول برای از بین بردن لک های صورت دارا بودن آنتی اکسیدان های قوی است. در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت های سلولی افزایش پیدا می کند. در این نوع روغن توکوفرول هم وجود دارد که تاثیر بسزایی در رنگ زدایی لک های پوستی دارد.

برای استفاده ابتدا صورت خود را به خوبی بشویید تا عاری از آلودگی باشد. سپس مقداری روغن آرگان را بر روی لک های صورت بریزید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. سپس اجازه دهید تا روغن به مدت 30 دقیقه بر روی پوست شما بماند. در مرحله بعدی صورت خود را با آب ولرم به خوبی شستشو دهید.

چگونگی تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

یکی از چالش ها در هنگام خرید روغن آرگان، اصل بودن آن است. خبر خوب این است که تشخیص روغن آرگان اصل کار ساده ای است و جای نگرانی وجود ندارد. حتما باید قبل از خرید ر.غن آرگان اصل به برند آن توجه نمایید. سپس گواهینامه اعی روغن آرگان که بر روی آن درج شده است را مورد بررسی قرار دهید. برای مشاهده تاثیر روغن آرگان حتما باید نوع اصل آن را از عطاری ها و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

روغن آرگان طبیعی و خالص، دارای هیچ گونه مواد افزودنی اعم از آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده نیست. روغن آرگان اصل در بطری های شیشه ای اصل نگهداری می شوند، زیرا این نوع روغن باید باید به دور از نور باشد تا اثرات آن از بین نرود.

 به بافت روغن آرگان توجه کنید. این روغن نباید حالت آبکی و شل داشته باشد. در واقع روغن آرگان اصل دارای بافت نرم است. از نظر ظاهر هم باید بدانید که روغن آرگان اصل حالت کدر و ماتی دارد و رنگ آن کهربایی است. در هنگام استفاده بر روی پوست هم توجه کنید که جذب بسیار خوبی دارد. به بوی روغن آرگان خالص توجه کنید که باید بویی شبیه به بوی آجیل داشته باشد. جالب است بدانید که علت بوی روغن آرگان اصل هم این است که این روغن از هسته درون میوه استخراج می شود.

قیمت روغن آرگان اصل

توجه داشته باشید که برای خرید روغن آرگان اصل باید هزینه بیشتری را صرف کنید، زیرا روغن آرگان اصل جزء روغن های گران به حساب می آید. اما شما می توانید برای مدت زمان طولانی آن را نگهداری کنید. به هیچ عنوان روغن آرگانی که قیمت پایین تر از حد معمول دارد را خریداری نکنید، زیرا امکان تقلبی بودن آن وجود دارد. همانطور که می دانید همیشه کیفیت بیش از هر چیزی اهمیت دارد. یکی دیگر از عوامل گرانی روغن آرگان اصل این است که آن را از دستگاه های فوق پیشرفته می گیرند و این کار هزینه بر است. روغن آرگان قیمت مشخص شده ای ندارد و به حجم و مقدار آن هم بستگی دارد. شما می توانید این روغن را از عطاری ها و فروشگاه های اینترنتی معتبر خریداری نمایید.

خواص روغن آرگان برای لک صورت

سوالات متداول درباره خواص روغن آرگان

آیا روغن آرگان دارای عوارض جانبی است؟

با تمام توضیحاتی که در مورد فواید و خواص روغن آرگان به شما داده ایم، باید بدانید که بله این روغن عوارض جانبی هم دارد. معمولا پوست های حساس ممکن است نسبت به این نوع روغن تحریک شوند. در نهایت ایجاد جوش و آکنه از عوارض جانبی روغن آرگان به حساب می آید. توصیه می شود تا ابتدا این روغن را بر روی آرنج و بخش کوچکی از پوست خود بزنید تا در صورت وجود قرمزی، خارش و تورم از استفاده آن ممانعت نمایید.

آیا می توان هر روز از روغن آرگان برای موها استفاده کرد؟

بله، هر روز می توان از روغن آرگان برای موها استفاده کرد. اما باید به شرایط موهای خود توجه کنید، برای مثال اگر موهای نازکی دارید، توصیه می کنیم در ابتدا از مقدار کمی  از این روغن شگفت انگیز استفاده کنید، در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید و روغن را لایه لایه به موهایتان بزنید.  اگر بیش از حد از روغن آرگان استفاده کنید، موهای شما شل و چرب خواهد شد.

روغن آرگان اصل را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید روغن آرگان اصل و خالص باید از فروشگاه ها و سایت های معتبر و باسابقه مانند مجموعه اَوِسینا شیمی اقدام نمایید. در این صورت خیالتان از اصل بودن محصول راحت است.