درست کردن اسلایم چگونه است؟

این روزها وسایل بازی بسیار زیادی در دنیا برای بازی کودکان وجود دارد. هر روزه تعداد این وسایل بازی بیشتر و بیشتر می شوند. یکی از همین وسایل بازی بسیار خوب و  مفید برای کودکان، اسلایم است. اگر بخواهیم تعریفی از شکل ظاهری اسلایم به شما بدهیم باید بگوییم که ماده ای لغزنده، به حالت ژله ای و البته چسبناک است. انواع مختلفی از اسلایم در بازار وجود دارد و همواره دارای طرفداران بسیار زیادی است. درست کردن اسلایم به روش خانگی هم بسیار ساده است که در ادامه توضیح می دهیم.

جالب است بدانید که درست کردن اسلایم خود جزء کارهای سرگرم کننده برای کودکان است. در برخی از کشورها از کودکان خواسته می شود تا اسلایم را در خانه درست کنند. این کار به نوعی جزء پروژه های علمی برای آنها به حساب می آید. در واقع درست کردن اسلایم باعث پیشرفت مهارت های ذهنی و عملی کودکان می‌شود. آنها در فرآیند ساخت و تولید اسلایم با عواملی مانند نوع کارکرد چسب و و اکنش های شیمیایی، ویسکوزیته و پلیمرها اطلاعاتی به دست می آورند.

همانطور که توضیح داده ایم، اسلایم یکی از جذاب ترین بازی ها برای افراد به حساب می آید. به همین علت انواع مختلفی از آموزش های اسلایم در دسترس افراد در اینترنت قرار گرفته است. اگر شما هم تمایل دارید تا به شیوه ساخت اسلایم در خانه آشنا شوید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

چگونه با بوراکس اسلایم درست کنیم؟

 ساخت اسلایم ایمن

همانطور که می دانید اسلایم وسیله ای بسیار سرگرم کننده و محبوب به خصوص برای کودکان به حساب می آید. اما در این بین بسیاری از والدین نگران هستند که اسلایم تا چه حد ایمن است؟ آیا چنین سرگرمی جذابی ارزش ریسک را دارد؟ چگونه می توان اسلایم را ایمن و بدون آلرژن ساخت؟ در واقع باید بدانید که اسلایم ترکیبی از وسایل خانه است که در نهایت یک ماده پلیمری را ایجاد می‌کنند. ساخت اسلایم در خانه برای آموزش اصول علمی بچه ها است.

به علت وجود مقدار کمی بوراکس در این ماده، خطر خاصی وجود ندارد اما اگر در ساخت اسلایم، بوراکس به میزان زیادی استفاده شود، در آن صورت امکان خطر وجود دارد، زیرا در این صورت استانداردهای لازمه رعایت نشده است. در صورت استفاده بیش از حد از بوراکس، امکان استفراغ وجود دارد. اما به طور کلی در صورت ساخت استاندارد، هیچ گونه مشکل و خطری وجود ندارد. اما هم چنان باید مراقب باشید تا کودکان اسلایم را در دهان نگذارند، زیرا این ماده خوراکی نیست.

 چرا مردم به اسلایم علاقه دارند؟

بسیاری از افراد بازی کردن با اسلایم را تفریحی جذاب می دانند. آنها از اینکه می توانند ماده ای ژله ای را به حالت‌های مختلف در بیاورند، رضایتمند می شوند. حتما شما هم شنیده اید که اسلایم برای کاهش استرس و حتی کنترل آن بسیار موثر است. در همین راستا بسیاری از بزرگسالان هم از اسلایم در اوقات فراغت خود استفاده می‌کنند.

در واقع اسلایم یک ماده بازی حسی خاص به حساب می آید که معمولاً از پلی وینیل الکل PVA، محلولی مانند چسب سفید و یون‌های بورات تشکیل شده است که معمولاً در بوراکس یافت می‌شود. هنگام واکنش چسب با یون‌های بورات ، یک سیال غلیظ و چسبنده به وجود می آید، ترکیب حاصله نه جامد و نه مایع است.

این نوع ترکیب حالت جامد دارد اما شبه مایع تراوش می کند و احساسی خوش و رضایت بخش را به همراه دارد. اسلایم را با زرق و برق، عطر و رنگ خوراکی جلوه می دهند. در نتیجه افراد به خصوص کودکان از بازی با آنها لذت می برند. به طور کلی امروزه اسلایم تبدیل به بازی برای رسیدن به آرامش شناخته شده است و افراد وقت خود را با آن می گذرانند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد پودر بوراکس برای درست کردن اسلایم به دست آورید.

خرید پودر بوراکس برای اسلایم

در ابتدا بهتر است بدانید که بوراکس چیست و چه کاربردی در ساخت اسلایم دارد؟ امروزه بوراکس کاربردهای بسیار زیادی در صنعت دارد. نام دیگر بوراکس، بورات سدیم است که رنگ سفیدی دارد و معمولا دارای مواد کریستالی مانند است. جالب است بدانید که مهم ترین و اصلی ترین کاربرد بوراکس در پودرهای لباسشویی است، اما در صنایع دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال بوراکس برای اسلایم هم کاربرد دارد. جالب است بدانید که در تولید مواد اولیه اسلایم از بوراکس استفاده می شود.

نگهداری و کاربرد اسلایم

همانطور که گفته ایم اسلایم دارای کاربردهای متفاوتی است. عده ای برای رشد خلاقیت ذهنی و عملی کودکان خود اقدام به خرید اسلایم می نمانید. عده ای دیگر اقدام به درست کردن اسلایم برای کنترل استرس و ایجاد حس آرامش خود می پردازند. از دیگر کاربردهای بوراکس می توان به تمیز کردن ماده ها، کشتن کک ها استفاده کرد.

به طور کلی اسلایم برای تمیز کردن لوازم الکترونیکی هم بسیار کاربرد دارد. توجه داشته باشید که برای نگهداری صحیح از اسلایم آن را درون ظرف در بسته قرار دهید تا از خشک شدن آن ممانعت نمایید. حتی در یخچال هم می توانید آن را نگهداری کنید تا مدت زمان بیشتری برای شما کاربرد داشته باشد.

درست کردن اسلایم چگونه است؟

چگونه با بوراکس اسلایم درست کنیم؟

اگر شما هم تمایل به درست کردن اسلایم با بوراکس را دارید، در این مطلب به شما توضیح می دهیم که چگونه ساده و آسان این کار را انجام دهید.

مواد لازم برای ساخت اسلایم با بوراکس

  • یک قاشق غذاخوری پودر بوراکس
  • یک پیمانه آب ولرم
  • نشاسته ذرت
  • چسب چوب
  • اکلیل
  • مقداری رنگ خوراکی

در ابتدا برای ساخت اسلایم با بوراکس ظرفی مناسب را انتخاب کرده و مقداری آب جوش در آن بریزید و اجازه دهید تا آب ولرم شود. سپس پودر بوراکس را درون طرف آب بریزید و به خوبی هم بزنید تا کاملا حل شود. در مرحله بعدی چسب چوب را اضافه کنید و هم چنان هم بزنید تا محلول ایجاد شده، حالت یکدست داشته باشد. در صورت ایجاد حالت گلوله گلوله در محلول، با قاشق آنها را صاف نمایید. در این مرحله نیاز به نشاسته ذرت و یا مایع نشاسته داریم تا محلول تا اسلایم کاملا صاف و یکدست شود. در نهایت هم وقت اضافه کردن رنگ خوراکی است . انتخاب رنگ هم کاملا بستگی به سلیقه خود شما و کودکتان دارد. در آخر پس از اضافه کردن اکلیل می توانید اسلایم را درون سطح صافی بریزید و حسابی ورز دهید تا یکدست و صاف شود. اگر پس از گذشت مدتی ورز دادن، اسلایم شما حالت شل داشت، می توانید آن را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. اسلایم باید به گونه ای باشد که حالت ژلاتینی داشته باشد.

شناخت انواع اسلایم

حالا که با این ماده و کاربرد آن آشنا شده اید، بهتر است با انواع آن هم آشنا شوید. در ان صورت می توانید اقدام به درست کردن اسلایم های مختلف نمایید.

  • اسلایم خامه ای

یکی از جذاب ترین و زیباترین اسلایم ها، به نام اسلایم خامه ای است. این نوع اسلایم به این علت این گونه نامگذاری شده است که مانند خامه لطیف و نرم است. به همین علت برای بازی کودکان یکی از ایده آل ترین گزینه‌ها است.

  • اسلایم آدامسی

بافت این نوع اسلایم مانند آدامس انعطاف پذیر و کشسان است. اسلایم آدامسی جزء اسلایم های محبوب و پرطرفدار به حساب می آید.

  • اسلایم شفاف

اگر تمایل به ساخت یک اسلایم خوش رنگ و زیبا با توجه به سلیقه خود دارید، اسلایم شفاف گزینه بهتری است، زیرا این نوع اسلایم هیچ گونه رنگی ندارد و کاملا شفاف است. قطعا بازی با اسلایم شفاف جذابیت خاصی دارد. شما می توانید به سلیقه خود و فرزندتان به آن رنگ، اکلیل و دانه های برفی اضافه کنید. در واقع در این صورت اسلایم منحصر به فردی را با توجه به سلیقه خود خواهید داشت.

  • اسلایم واتر

بافت واتر اسلایم حالت ژله ای و خیس دارد. به این صورت که حالت شلکی تری نسبت به دیگر اسلایم ها دارد. تمام جذابیت واتر اسلایم در احساس حرکت آب در آن است.

  • اسلایم کرانچ

در هنگام بازی با اسلایم کرانچ صدایی شبیه به صدای چیپس ترد را خواهید شنید. این نوع اسلایم حالت اسلایم ساده را دارد. تنها تفاوت آن در وجود لایه ای بسیار نازک و تقریبا سخت در کناره های آن است. این لایه شکلی منسجم ایجاد می کند.

  • اسلایم پفکی

اسلایم پفکی حباب دار و پفکی است. اسلایم پفکی انواع بسیار زیادی دارد و حسابی شما را سرگرم خواهد کرد. این نوع اسلایم جزء اسلایم های پرطرفدار و پرفروش است.

  • اسلایم شکلاتی

اسلایم شکلاتی این طور است که در زمان بازی بوی شکلات به مشام می رسد.

  • اسلایم دانه برفی

اسلایم دانه برفی اسلایمی بدون رنگ و شفاف است که در آن دانه هایی شبیه به دانه های برف یا دانه های یونولیت وجود دارد. این نوع اسلایم جذابیت بسیار زیادی برای بچه ها دارد. در زمان فشردن این نوع اسلایم دانه های برفی به هم برخورد کرده و صدای جذابی شنیده می شود.

  • اسلایم کهکشانی

بسیاری از افراد به خصوص کودکان عاشق اسلایم کهکشانی هستند. این نوع اسلایم که به تازگی وارد بازار شده است، از ترکیب چندین رنگ زیبای متالیک خاص و جذاب همراه با اکلیل ایجاد شده است.

  • فیجت اسلایم

 آ؛ن دسته از افرادی از فیجت تایم ها استفاده می کنند، دارای استرس هستد. در واقع این نوع اسلایم ها تاثیر بسزایی در کنترل استرس دارند. زمانی که مواد دیگر با اسلایم ترکیب می شوند، فیجت اسلایم ها تولید می شوند. توجه داشته باشید که فیجت اسلایم ها خود دارای انواع مختلفی هستند.

شناخت انواع اسلایم

درست کردن اسلایم

قطعا درست کردن اسلایم در خانه برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. به راحتی می توانید از مواد شیمیایی کمک بگیرید و اسلایم های متنوعی را بسازید.در کل مواد اولیه اسلایم بستگی به نوع آن دارد. برای مثال حتی از موادی مانند شامپو، نشاسته ذرت، چسب چوب، خمیر دندان هم می توان برای ساخت اسلایم استفاده کرد. در روش ساخت اسلایم خانگی می توانید اسلایم هایی با رنگ های متفاوت بسیازید. در ادامه شما را با درست کردن اسلایم و مواد اولیه آن آشنا می کنیم.

  • ساخت اسلایم با مایع شوینده و خمیر دندان در خانه

حتما برای شما هم عجیب است که چطور می توان با خمیر دندان و مایع شوینده اسلایم هایی جذاب و رنگی را ساخت. تنها کافی است تا مایع لباسشویی، خمیر دندان، چسب چوب و آب را باهم ترکیب کنید تا اسلایم درست شود.

  • درست کردن اسلایم با شامپو

سعی کنید شامپویی را انتخاب کنید که سفید و غلیظ باشد. در مرحله اول شامپو را با مقداری جوش شیرین ترکیب نمایید. هم زدن را شروع کنید تا ترکیب کاملا یکدست شود. اگر بعد از مدتی هم زدن، ترکیب یکدست نشد، یعنی میزان جوش شیرین کم است. سپس ترکیب را به مدت سه روز در یخچال بگذارید. سپس ترکیب را ورز دهید تا حالت چسبندگی نداشته باشد.

روش دیگر برای درست کردن اسلایم، ترکیب شامپو با خمیر دندان است. سپس به این مواد ذرت، نمک و آرد اضافه کنید.

  • نحوه درست کردن اسلایم کرانچ

اسلایم کرانچ را می توان با دو ماده آرد  یا خمیر کلی ساخت. اگر تمایل به درست کردن اسلایم کرانچ با خمیر کلی دارید، ابتدا باید خمیر را به شکل مورد نظر خود در بیاورید. در مرحله بعدی از یک چوب خلال برای پایه نگهدارنده استفاده نکید. سپس می توانید رنگ مورد نظر خود را با لاک ایجاد کنید. پس از 24 ساعت رنگ اسلایم خشک شده و قابل استفاده است.

پرسش و پاسخ متداول اسلایم :

  • آیا اسلایم ضرر و یا خطری برای کودکان دارد؟

    خیر، تنها باید در هنگام درست کردن اسلایم به مواد اولیه آن توجه داشت. از پودر بوراکس بیش از اندازه استفاده نشود. همیشه باید در خرید نوع مواد اولیه اسلایم توجه داشته باشید. چشم و صورت خود را در زمان استفاده از اسلایم لمس نکنید.

  • بهترین روش نگهداری از اسلایم چیست؟

    حتما اسلایم را درون ظرف در بسته نگهداری کنید. با دستان تمیز به بازی با اسلایم بپردازید. به هیچ عنوان اسلایم را به فرش، موکت و مبل نمالید.

  • اسلایم برای چه بازه سنی مناسب است؟

    کودکان بالای 4 سال می توانند از اسلایم استفاده نمایند و با آن بازی کنند، اما باید بدانید که قبل از دادن اسلایم به آنها باید توصیه های لازمه را بدهید. در واقع والدین باید به آنها آموزش دهند تا اسلایم را به چشمان و دهان خود نزدیک نکنند.

  • اسلایم های محبوب کدامند؟

    از جمله اسلایم های محبوب می توان به اسلایم خامه ای، اسلایم کرانچ، پفکی، اسلایم کهکشانی و آدامسی اشاره کرد.